Dagens Ridpass x2

var hos Rebecca igår så somnade typ direkt när jag kom hem så trött jag var så var knappt vid datan men får skriva lite idag :)
Igår gick jag till ridhuset och red han, fin var han! han har lite svårt för vänster så blev lite problem där men vi får jobba vidare!
Red mest igenom honom lite snabbt för åkte till Rebecca sedan och var med henne, super kul :D!
Vi snackade även lite om hur vi ska göra på lördag eftersom vi ska tävla ju och även tillsammans eller ja vi ska åka tillsammans :D
Så jag åker upp till henne på fredag och står där till lördag och på morgonen så kör hennes mamma oss till åsbo!
Blir att hoppa LD+5 och LC :)!
vi får ta det lite lugnt så jag hittar han ju, hoppas bara jag inte trillar av igen haha!
Det jag måste verkligen är att få till vägarna och ha tempo! det är mitt stora problem, brukar inte ha problem med vägarna faktiskt men märkte att han lätt bytar galopp eller kommer i kors galopp så måste fixa det :)
och sen red jag ju idag
ville verkligen få igenom honom i vänster så träna mycket där och verkligen jobbade!
Träna serbentiner, skänkelvikning, volter, ökning, minskning osv osv, fick igenom honom fint i vänster. Vill få lite mer men det går ju inte alltid på första försöket eller vad man ska säga :)
tog inte så mycket galopp, bara något varv i båda varven. Han var så fin där så tyckte det räckte!
satt ner mycket och ville få han mjuk i sidorna som sagt. Han ville int jobba riktigt i början men fick igenom honom super fint sen :D
en bild från i början av feb <3

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hur kan du ha problem med korsgalopp den honom?! Han byter ju innan man ens hinner tänka byte.

2011-02-15 @ 12:16:41
URL: http://www.realangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0